Facebook kończy zakaz reklam kryptowalutowych, utrzymuje zakaz na ICO

Facebook kończy zakaz reklam kryptowalutowych, utrzymuje zakaz na ICO

Zmiany na lepsze w Facebooku.

Od dnia dzisiejszego Facebook zmienia swoją politykę, aby umożliwić ponowne reklamowanie kryptowalut. Jednocześnie w dalszym ciągu będzie utrzymywał zakaz publikowania ofert monet (ICO) “zezwalamy na reklamy promujące kryptowaluty i pokrewne treści od wstępnie zatwierdzonych reklamodawców. Będziemy jednak nadal blokować reklamy promujące opcje binarne i początkowe oferty monet“. Firma szukała najlepszego sposobu “dopracowania” całkowitego zakazu reklam związanych z kryptowalutą “w ciągu ostatnich kilku miesięcy“. Celem było “umożliwienie wyświetlania niektórych reklam, jednocześnie dbając o ich bezpieczeństwo“.

Facebook w wyniku nowo zaktualizowanej polityki będzie wybierał i akceptował reklamy nadesłane od reklamodawców, którzy chcą wyświetlać reklamy produktów i usług kryptowalutowych. Wnioskodawcy będą musieli wykazać również “wszelkie uzyskane przez nich licencje, bez względu na to, czy są przedmiotem obrotu na publicznej giełdzie, czy inne odpowiednie otoczenie publiczne w swojej działalności“. Biorąc pod uwagę te ograniczenia, Facebook przyznaje, że “nie każdy, kto chce się reklamować, będzie mógł to zrobić“. Firma twierdzi, że będzie słuchać informacji zwrotnych i w razie konieczności zrewidować swoją politykę w czasie. Facebook będzie w dalszym ciągu rozwijał swoją politykę oraz co za tym idzie “badał” technologię blockchain i branżę kryptowalutową. 

Facebook pierwszy swój zakaz wprowadził w styczniu 2018 roku. Miało to zapobiec „reklam promujących produkty i usługi, które są często związane z wprowadzającymi w błąd lub oszukańczych praktyk promocyjnych finansowych”. Facebook podkreślał wówczas, że jego polityka była “celowo szeroka“. Pozwoliło to firmie na doskonalenie działań mających na celu wykrywanie i zapobieganie pozbawionym skrupułów promotorom.

Źródło: cointelegraph.com

Zdjęcie: coincolony.net